Практично в кожному класі є учні, які стають об’єктами глузувань та знущань, а також агресори, які є ініціаторами булінгу. Найчастіше цькування ініціюють надміру агресивні діти, які люблять домінувати, тобто бути «головними». Їх не турбують почуття і переживання інших людей, вони прагнуть бути в центрі уваги, контролювати все навколо. Принижуючи інших, вони підвищують власну значущість. Нерідко це відбувається через глибокі психологічні комплекси кривдників. Можливо, вони самі переживали приниження або копіюють ті агресивні й образливі моделі поведінки, які є у їхніх сім'ях.
21 лютого для учнів 9-10 класів відбулося тренінгове заняття «Стоп булінг», яке провела практичний психолог Яцко Х.П. Христина Петрівна ознайомила дітей з поняттями «булінг», «булер», «жертва булінгу», видами булінгу. Цікавою була робота в групах, де обговорювалися реальні життєві історії та визначалися види булінгу, хто є булер та наслідки булінгу. Діти активно вирішували проблему, що можуть зробити батьки і школа для попередження та подолання булінгу в учнівському колективі. Створили спільні правила взаємодії сім’ї і школи у боротьбі з булінгом.
|